Thursday, April 05, 2007

5 april 2007

Gisterenavond in de woensdaglijke niet slagerlijke maaltijdlocatie kwam een beetje naar voren dat het niet vreemd is dat lokaal oud GroenLinkseerstekamerlid Tom Pitstra zijn naam onder een GroenLinksmeedenkmanifest naast onder anderen Roel van Duijn heeft geplaatst waarbij ook een beetje naar voren kwam dat het een beetje jammer is dat de vrouwelijke HaagseStadspartijgemeenteraadsfractievertegenwoordiger een redelijk langdurige GroenLinkscontributieachterstand heeft want anders had zij naar men zegt ook wel hoogstwaarschijnlijk het huidige GroenLinksmeedenkmanifest mede ondertekend maar dan mogelijk als fractievertegenwoordigster van de Haagse HaagseStadspartijgemeenteraadsfractie waardoor zij dan in GroenLinksmeedenkmanifestverband de enige was geweest die van binnen en van buiten GroenLinks manifestaal aanwezig had kunnen zijn.

Naar men zegt is het huidige mannelijke Haagse GroenLinksgemeenteraadslid samen met zijn mede fractiegenoten en huidig Haags GroenLinskwethouder geen ondertekenaar van het huidige GroenLinksmeedenkmanifest omdat er dan teveel in onder andere de nieuwe Haagsche Courant en bij RTVwest komt te staan dat men in om en bij de Haagse GroenLinksgemeenteraadsfractie al te rollebollend is geraakt waardoor men dan in een mediabeeld van een paar jaar geleden kan geraken waardoor men in om en bij de Haagse GroenLinksgemeenteraadsfractie weer iets gaat krijgen van een lokaal al te bekende beeldvorming terwijl men juist heel erg veel attitudeposemoeite aan het doen is om meer een attitude te hebben dan een inhoud.

Hoogstwaarschijnlijk omdat middels anderen het mannelijke Haags GroenLinks wel een beetje bekend is geraakt in de niet slagerlijke woensdagaavondlocatie, en mogelijk vanwege zijn radio optreden bij radio tonka, had men later in een andere binnestedelijke locatie wel een beetje iets van dat het allemaal wel erg zwaar leurend voor het onder meer oud lokaal GroenLinksvoorzitter moet zijn daar hij middels de digitale snelweg naar voren brengt dat-- --Die krasse bewoordingen werken echt enorm aanstekelijk, merk ik. Verder wordt ik er allemaal een beetje moe van - Koen schreef ook in die termen op zijn website. Al jaren loop ik te leuren met een beginseldiscussie - lees deze ingezonden brief van november 2000 bijvoorbeeld - en als de grote stappen (lees: Vrijheid Eerlijk Delen) genomen zijn stemt het Congres er dan eindelijk eens mee in. In plaats van dat toe te juichen heb ik van de kant van de manifesters destijds uitsluitend een oorverdovende stilte gehoord. Nu ligt er een manifest waarvan de eerste 3 punten naadloos in zo’n discussie zouden passen, en besluit de partijraad om de zaak nog even aan te houden want er zitten verkeerde mensen in de commissies die het hele proces moeten gaan begeleiden. Dat schiet lekker op. Ondertussen erger ik me ook Groen en Geel - we blijven Haags - aan de Tweede Kamerfractie. Wat te denken van bijvoorbeeld zo’n interview van Dibi vandaag in de Pers. Ik voel me er niet senang bij. De politiek-strategische koers van de afgelopen jaren heeft ons niet veel verder gebracht, en dat is toch met name op het bordje van de TK fractie te leggen. Nou ja. Ik kan me er wel ontzettend druk over maken maar dat helpt ook niets. Ik geloof dat Koen op zijn weblog schrijft: gewoon maar lekker lokaal bezig zijn, en roeien met de riemen die het landelijk je aanreikt. Alleen wel jammer dat GroenLinks straks in minstens de helft van de gemeenten waar we nu meebsturen te klein is geworden om nog (langer) mee te doen.---