Thursday, October 26, 2006

26 oktober 2006

In de Haagse SPgemeenteraadsfractie valt te vernemen dat men zich daar niet al te druk aan het maken is over de door Haagse GroenLinksgemeenteraadsfractie opgeworpen vraag over wat eigenlijk een beetje de kosten zijn van het al een tijdje nieuwe SPbeeldmerk daar naar men zegt er niet veel kosten mee waren gemoeid omdat, naar men zegt, het een zogeheten studenten deedeedesign uit de lichtstadomgeving was waarbij de lichtstad erg bekend is geworden vanwege de daar aanwezig zijnde studenten in relatie tot het welbekende fenomeen over dutchdesign.

In om en bij de Haagse PvdAgedmeenteraadsfractie valt te vernemen dat het hele beeldmerkidee eigenlijk een beetje afkomstig was van Haags PvdAwethouder Norder omdat die onder de indruk is geraakt van wat men in het undergroundelijke heeft ontwikkeld in de vorm van het zogeheten branding-and- tagging waarbij hij de gedachte had dat de ontwerper van het nieuwe gemeentelijke beeldmerk wel iets undergroundelijks moest en moet hebben en dat de bekende ontwerper van het nieuwe lokale beeldmerk best bijvoorbeeld uit de Blauwe Aanslag had kunnen komen.

Vandaag beginnen er in de stad twee meerdaagse undergroundelijke filmfestivals waarbij het ene festival wat meer undergroundelijk is dan het andere daar het andere wat minder undergroudenlijk is dan het andere waarbij het algemeen bekend is dat er in de films van filmfestivals veel figuranten voorkomen.

Naar men zegt is men binnen de Haagse PolitiekePartijScheveningengemeenteraadsfractie nog op zoek naar enige figuranten om morgen bij de gemeenteraadsfractie over het beeldmerk te gaan inspreken omdat men binnen de Haagse PPSgemeenteraadsfractie men het een beetje sneu aan het vinden is wanneer er morgen niemand een beeldspraakinspraak doet bij de spoedbeeldmerkgemeenteraadsvergadering.

In de Haagse Haagsestadspartijgemeenteraadsfractie heeft de fractievoorzitter een beetje het idee dat men beter aan hem had kunnen vragen om te kijken en te zoeken naar een ontwerper voor het nieuwe gemeentelijk beeldmerk omdat naar men zegt hij meer in de branding-and-tagging van het undergroundelijke zit dan de opdrachtgevers voor het nieuwe beeldmerk en hij dat kan aantonen daar er een tijdje geleden een studentenadvies uitkwam waarin te lezen is dat>>> Advies

Bij de aankomende campagne adviseren wij de partij de boodschap specifieker op de doelgroepen te richten. Dit omdat uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van deze doelgroepen nog niet effectief bereikt en geïnformeerd wordt. Omdat de doelgroepen relatief ver uit elkaar liggen wordt geadviseerd deze allemaal op aparte wijze te benaderen. De partij geeft aan dat de financiële middelen voor deze campagne niet erg ruim zijn. Er is dan ook rekening gehouden met het krappe budget bij dit advies. Er is gekozen voor relatief goedkope communicatiemiddelen. Elke doelgroep is vanwege het unieke karakter apart beschreven.

Krakers
De krakers bevinden zich in het persoonlijke netwerk van de heer Wijsmuller. Deze krakers vormen, sinds de Haagse Stadspartij deelneemt in de Haagse gemeenteraad, een belangrijke doelgroep voor de partij. Deze groep wordt bereikt door het netwerk van de heer Wijsmuller en staat uiterst positief tegenover de standpunten van de partij. Krakers waren dan ook een belangrijke doelgroep voor het behalen van de zetel in de gemeenteraad in 2002. Door dit voort te zetten bij de komende verkiezingscampagne kan deze doelgroep opnieuw worden gemotiveerd om voor de Haagse Stadspartij te kiezen. Wellicht kunnen nog meer mensen binnen de doelgroep worden bereikt door intensief in te spelen op dit netwerk. Dit zou bijvoorbeeld kunnen door bepaalde krakers een actievere rol te laten spelen tijdens de verkiezingsperiode. Hierbij gaat het vooral om personen met bekende gezichten binnen dit wereldje. Veel verandering moet hier echter niet in worden gebracht. Het netwerk van de heer Wijsmuller is de meest effectieve manier om deze doelgroep te bereiken.

Milieuactivisten
Dit komt overeen met de manier waarop de krakers zouden kunnen worden gemotiveerd. Ook milieuactivisten behoren tot de vaste doelgroep van de partij. Dit omdat de Haagse Stadspartij zich sterk inzet voor het milieu in Den Haag. Op dezelfde manier als de krakers, met als middel het netwerk van de heer Wijsmuller, worden deze milieuactivisten bereikt. Ook zouden partijleden mee kunnen werken aan eventuele acties die te maken hebben met het milieu. Dit zorgt voor free publicity voor de Haagse Stadspartij. Belangrijke speerpunten die voor deze groep van belang zijn onder andere: een milieuvriendelijke bedrijvigheid, het stimuleren van een fietsinfrastructuur in de stad en het bewaken en bevorderen van de groene hoofdstructuur in de stad. Deze punten moeten nadrukkelijk terug komen in de campagne, zodat deze doelgroep zich aangesproken voelt en gemotiveerd wordt om te stemmen op de partij.

Kunstenaars
Ook bij deze relatief kleine doelgroep speelt het netwerk van de heer Wijsmuller een cruciale rol. Om deze doelgroep uit te breiden kan gebruik gemaakt worden van de columnbundel ‘Haags zuur’. Hierin komen de culturele standpunten nadrukkelijk naar voren. Dit verzamelwerk dat door factievoorzitter Wijsmuller is samengesteld en geschreven, kan worden verspreid op plaatsen waar kunstenaars zich bevinden. Deze columnbundel is ook grafisch zeer mooi weergegeven wat kunstenaars zal aanspreken. De Haagse Stadspartij heeft cultuur en het bevorderen hiervan hoog in het vaandel staan. Enkel voorbeelden hiervan zijn: het bevorderen van laagdrempelige en vernieuwende voorzieningen, een constructieve opstelling van de overheid betreffende creatieve initiatieven, meer nieuwe festivals en een stimulering van het culturele debat.<<<<