Tuesday, November 07, 2006

7 november 2006

Om en bij de Haagse HaagseStadspartijgemeenteraadsfractie viel gisteren te vernemen dat men zeer tevreden is dat de mediawoordvoerder van de Haagse PvdAgemeenteraadsfractie een uitgestoken hand aan de penningenbeheerder van om en bij de Haagse HaagseStadspartijgemeenteraadsfractie heeft gedaan om te komen tot een toetreding om en bij de Haagse PvdAgemeenteraadsfractie.

Naar men zegt is het verzoek tot stand gekomen middels een digitale berichtgeving waarin te lezen is dat>> Ha Miguel,Nu Lazrak een stemadvies PvdA heeft gegeven ....Wat let je?We kunnen best nog een digitaal weerbaar lid gebruiken. ;-)(PS: Nog een keer een bakkie voordat je je spullen pakt?)Geplaatst door: willem minderhout | 1 november 2006 om 23:02<<

Op zich is om en bij de Haagse HaagseStadspartijgemeenteraadsfractie grote tevredenheid over de grote expliciete uitnodiging omdat het eigenlijk voor het eerst is dat er vanuit de Haagse PvdAgemeenteraadsfractie expliciete een participatieuitnodiging richting om en bij de Haagse HaagseStadspartijgemeenteraadsfractie gaat waarbij er ook tevredenheid is dat deze uitnodiging van de mediawoordvoerder van de Haagse PvdAgemeenteraadsfractie afkomstig is omdat hij juist een exponent is van het linksdenhaagtijdperk van het eind van de vorige jaren tachtigtijdperk waarbij het dan ook goed is dat er een jaren-negentig-uitnodiging is zodat ook dat lokale tijdperk een PvdAachtige verankering kan krijgen.

Om en bij de Haagse Haagsestadspartijgemeenteraadsfractie is er wel een beetje de vraag hoe het dan allemaal te in een verschil tussen landelijke en lokale politieke participatie te rijmen is daar men naar men zegt in om en bij de Haagse PvdAgemeenteraadsfractie het nog niet zover is dat een verschil kent tussen landelijk en lokaal lokaal buiten in om en de Haagse HaagsePvdAgemeenteraadsfractie.

Ook is er om en bij de Haagse HaagseStadspartijgementeraadsfractie grote tevredenheid over alle gepampersteun die er voor de non digitale omstandigheid van de penningenbeheerder van om en bij de Haagse HaagseStadspartijgemeenteraadsfractie is waarbij te lezen is dat >>>>29 oktober 2006 Exit Binnenhof De laatste zeer trouwe bezoekers van deze weblog zullen het al wel gemerkt hebben, ik heb de laatste tijd niet veel meer te vertellen. Na ruim drie jaar jaar (soms zeer intensief) webloggen, heb ik even zeer weinig inspiratie meer.

De komende verkiezingen doen er ook al geen goed aan, inhoudelijke debatten zijn er nauwelijks, lijsttrekkers van grote partijen prostitueren zichzelf bij de 'grootste krant van Nederland' , lijsttrekkers van kleine linkse partijen verkopen soepkommen of roepen de achterban op Nederlands te leren. Zelfs de Christen Unie doet mee aan de gekte. André Rouvoet rapt of liever gezegd, een rapper roept ons op Rou te stemmen. Amen.

De "Groep Lazrak" ( het éénmanscollectief waar ik de afgelopen 2 1/2 jaar deel van uit heb gemaakt) doet niet mee aan deze verkiezingen en dat is maar goed ook. Lazrak heeft de laatste jaren niet veel in de melk te brokkelen gehad. Het is dan ook een heidens karwei om als éénmansfractie in de Tweede Kamer iets voor elkaar te krijgen. Een simpel opinie onderzoek leidt al tot problemen. Niet erg motiverend allemaal. Toegegeven, Lazrak is niet de meest briljante politicus van de eeuw, maar hij was aanvankelijk wel degelijk van goede wil. Het stempel zakkenvuller heeft hij echter nooit kunnen uitwissen. Ik herinner me nog goed, dat Ali een interview had met Pauw en Witteman. Het ging alleen maar over zijn salaris. Nadat hij aan Pauw vroeg, wat die eigenlijk verdiende, wist ik dat het met Ali en de omroep in ieder geval nooit meer goed zou komen. Pauw zal er nog wel een keer aan terugdenken als hij dit leest.

Wat mij betreft, ik was als medewerker 16 uur per week in dienst voor een heel modaal salarisje. De helft van de tijd kon ik besteden aan activiteiten als de Haagsche Weblog en DichterbijdePolitiek, de andere helft besteedde ik aan postverwerking en ander secretariaatswerk. Het laatste deel was niet bijster interessant, al heb ik wel een aardig inzicht gekregen in het hele politieke spel op het Binnenhof. Natuurlijk had ik ook wat invloed op het stemgedrag van de fractie (lees : Ali), maar veel had het niet te betekenen.

Wat voor mij persoonlijk natuurlijk wel fijn was, dat ik na acht jaar huismanschap, de kans kreeg om weer de arbeidsmarkt op te komen. Nu ik in de molen van het CWI terecht ben gekomen, zie ik daar de voordelen nog meer van. Het nadeel van de slechte naam van mijn werkgever streep ik daar maar tegen weg.(:-)

Het gevolg van deze periode op een achterafkamertje in het Binnenhof is echter wel, dat de inspiratie voor althans het politieke deel van deze weblog volledig verdwenen is. Zo af en toe zal ik op dat gebied nog wel eens wat schrijven ( het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan) maar verwacht hier de komende tijd niet veel van. Ik heb het even helemaal gehad met het Binnenhof en al zijn bewoners.

Geplaatst door Miguel Sloendregt om 9:53 in Huishoudelijke mededelingen | Permanente link

Reacties
Kop op Miguel!
we kunnen je scherpe analyses en schitterende foto's niet missen!
Veel voorspoed en sterkte prive gewenst!
En bij voorbaat dank voor al die gedachtenkronkels waarmee je menigeen hebt kunnen plezieren,waaronder ikzelf!

Geplaatst door: cees de jager | 29 oktober 2006 om 21:29

Hoppa, Miguel! Laat je niet kisten! Ik zal je geweldige bijdragen heel erg missen en hoewel ik niet altijd reageer,lees ik wel alles wat je schrijft met heel veel plezier! Hoop dat je snel weer een inspiratiebron weet te vinden!

Geplaatst door: Nico W. Mourits | 30 oktober 2006 om 22:11

de boog kan niet altijd gespannen zijnen het bloed zal vast wel weer eens gaan kruipen
bedankt

Geplaatst door: bwanaa | 30 oktober 2006 om 22:25

Ha Miguel,

Nu Lazrak een stemadvies PvdA heeft gegeven ....
Wat let je?
We kunnen best nog een digitaal weerbaar lid gebruiken. ;-)

(PS: Nog een keer een bakkie voordat je je spullen pakt?)


Geplaatst door: willem minderhout | 1 november 2006 om 23:02

Beste Miguel, het politieke bloed zal wel weer gaan stromen. Ik dank je voor je gedachtenspinsels. Ik deelde ze niet altijd, maar je houdt me scherp. Ik wens je alle succes toe om snel weer je draai te vinden.

Geplaatst door: Wil Vonk | 2 november 2006 om 9:24

@ Cees, mijn kronkels zullen wat meer Haags worden, denk ik, nu ikwat minder dicht bij het vuur zit.
http://haagsche.web-log.nl/

@ Nico,ik zal het toch niet kunnen laten, ben ik bang,maar de intensheid van de afgelopen wtee jaar zal weleen beetje afnemen.

@ Bwanaa, het bloed kruipt gewoon door, alleen wat minder snel (:-)

@ Willem, het stemadvies van Ali is niet het mijne, dat begrijp je en dat is niet de eerste keer dat onze stemadviezen verschillen.En dan toch met elkaar blijven werken, knap hè. Wouter en Jan kunnen er een voorbeeld aan nemen..
Bakkie is prima, laten we gauw een afspraak maken (liever buiten het Tweede Kamergebouw, biertje zou ik leuker vinden. trouwens)

@ Wil, vreest niet,ergens diep in mijn binnenste zit een VOC-er (of slavendrijvende cq uitbuitende koloniaal, ligt er maar aan van welke kant je het wilt bezien) en die vind zijn draai altijd weer. Toch?

Geplaatst door: Miguel Sloendregt | 2 november 2006 om 10:43<<<.

Op de eenentwintigste november, op een dinsdag, is er weer een milieucafé van het Haags Milieucentrum.